Autor:
Ondřej Pavelek
27.6.2024
•
5 minut čtení
Aneb jak z hraní s 12ti kamarády se stala komunita čítající 1200+ členů za 4 roky. Píše se rok 2019 a do Prahy přichází na vysokou školu badmintonistka Vlasta. Aby si v novém prostředí našla kamarády, začala pro pár známých pořádat pravidelné badmintonové akce všude možně na halách nebo ve školních tělocvičnách. Střih. Jsme v roce 2024, Vlastina organizace Banana Badminton má přes 1200 registrovaných hráčů, působí na pěti místech po celé Praze, udržuje tým profesionálních organizátorů a tvoří největší amatérskou badmintonovou komunitu v Česku. Jak se to podařilo? Pojďme se podívat na klíčové kroky k úspěchu!
Na úplném počátku stála pravidelná rezervace dvou kurtů, parta osmi přátel a chuť pravidelně sportovat. Nápad se stával ve studentské komunitě stále populárnějším a postupně se začali přidávat lidé i mimo “vnější kruh”. Skupina stála před prvním strategickým rozhodnutím - utlumit aktivity, nebo riskovat expanzi? Volí druhou možnost, rozhodne se investovat a rezervuje celou badmintonovou halu pro 52 hráčů. První týdny ji vlastními silami není schopná naplnit, ale situace se postupně zlepšuje, lidé jsou z akcí nadšeni a přívádějí své kamarády a známé. Během prvního čtvrtletí v novém fungování se organizace překlápí z červených čísel do černých a komunita stále roste.
Neustále rostoucí počet zájemců o amatérské hraní přivádí Banana Badminton k nutnosti diverzifikace, a to ve dvou směrech. Prvním z nich je nabídka různých typů sportovních akcí, které pokrývají potřeby začátečníků, ale také pokročilých hráčů. Kromě pravidelných tréninků zaměřených na zlepšování techniky vzniká také zdaleka nejpopulárnější koncept All You Can Play, který, jak už název napovídá, umožňuje zájemci jakékoliv úrovně prostě přijít na akci, nechat organizátora, aby mu našel adekvátní parťáky a jen si užít hru.
Akce se stávají natolik oblíbenými, že brzy přestává stačit kapacita 50 účastníků a organizace začíná nabízet hraní na nových místech. Rostoucí popularita však přináší i stinné stránky, především v podobě neúměrně narůstající byrokracie. Když odbavení účastníků akcí naroste na neúnosných 40 minut, přichází na řadu řešení v podobě mobilní aplikace Banana Sport. Veškeré administrativní procesy, včetně rezervací, plateb, Multisportky, refundací, účetnictví a daní se pak díky této platformě postupně automatizuje a organizátorům rozvazuje ruce pro zlepšování kvality klientského zážitku. Implementací profesionální marketingové strategie navíc počet hráčů neustále stoupá..
Dnes najdete badmintonové “Banány” na pěti místech po celé Praze, kde nabízejí okolo deseti hromadných událostí týdně. Každý měsíc jejich akce navštíví přes 800 účastníků. A na co se chystají dále? “Díky vybudování stabilní hráčské komunity, kterou zvládáme jednoduše odbavovat, jsem mohla začít přemýšlet o dalších aktivitách. Vždycky mě moc bavila práce s dětmi, a tak jsem ráda, že můžeme konečně otevřít i třídy pro mladé naděje. Rádi bychom v nejbližších měsících akce Banana Badmintonu přinesli také do dalších měst v Česku,” uzavírá zakladatelka Vlasta.
Zaujal tě článek? Máš nápad na sportovní startup, ale nevíš, jak na to? Ozvi se nám, rádi pomůžeme vyrůst i tobě.