Jak si zvýšit příjmy z trénování o 71 %

Autor:
Jan Doan
27.2.2024
5 minut čtení

Před pár měsíci jsme s jedním z našich klientů řešili zajímavou situaci. Požadavek zněl jasně - jak zásadně zvýšit příjmy z trénování, aniž bych musel makat zásadně víc nebo účtovat výrazně vyšší ceny? S týmem jsme dali hlavy dohromady a vymysleli, jak na to. Pojď se s námi podívat, jak jsme to dokázali a jak můžeš udělat totéž.

Na začátku našeho příběhu stály problémy, se kterými se potýká téměř každý trenér. Omezený počet klientů, špatně plánované hodiny, ušlý zisk z propadlých rezervací a obava ze zvýšení cen. Rozhodli jsme se jednotlivé problémy izolovat, detailněji prozkoumat a nalézt příznivé řešení pro obě strany. 

Největším společným problémem se ukázala neefektivita, která se projevila hned v několika oblastech:

  • Omezený počet klientů: Už jsme nemohli přijmout další klienty, protože bychom je nezvládli obsloužit.
  • Špatná optimalizace kalendáře: Zrušené rezervace lekcí lze jen těžko prodat, i když už má trenér naplánované kapacity.
  • Ušlý zisk: v případě, kdy se klient neobjeví na rezervované lekci, se kterou počítáme. 
  • Komplikované změny cen: Zvedání cen bylo obtížné zejména u stálých dlouhodobých klientů zvyklých na pevnou částku, která se dlouho neměnila.
  • Nedostatek informací o cenách: Nemožnost určit správnou cenu poskytnutého tréninku z důvodu absence dat. Ceny trenérů jsou v mnoha případech neveřejné a netransparentní => pro klienty nedůvěryhodné.

Abychom celou problematiku trochu zjednodušili, identifikovali jsme tři hlavní oblasti, na které jsme soustředili naši pozornost:

  • Plánování tréninků: Začali jsme využívat mobilní aplikaci Banana Sporti, která nám umožnila plánovat tréninky lépe a efektivněji.
  • Flexibilní ceny: Stanovili jsme jasné ceny, ale ponechali možnost nabízet slevy stálým klientům a nabízet různé ceny dle časové vytíženosti
  • Placená storno: Zavedli jsme platbu předem, což nám minimalizovalo ztráty ze zrušených neomluvených klientských rezervací. Odpovědnost za platby jsme tak přenesli na klienta.

První výsledky naznačují, že pokud jeden velký problém umíme rozdělit na menší části, které postupně optimalizujeme,výsledný efekt může být obrovský. V našem případě činil nárůst tržeb 71 procent. Navíc jsme u trenéra zaznamenali dva další příjemné bonusy, které lze jen obtížně “nacenit”:

  • Významná redukce nutnosti komunikace s klienty nad rámec zaplacené hodiny ohledně domlouvání termínů. Průměrná časová úspora se dle našeho měření pohybovala mezi 10 až 12 hodinami za měsíc
  • Přestalo docházet k omylům vzniklým chybami v plánování, kdy se například setkali dva klienti ve stejný čas

Přečti si také

Tady je pár dalších článků z našeho blogu

Budování největší badmintonové komunity v Česku

Aneb jak z hraní s 12ti kamarády se stala komunita čítající 1200+ členů za 4 roky.
27.6.2024
5 minut čtení
Přečíst článek

Řízení trenérské reputace

Mít dobře zvládnutý management reputace patří k základním stavebním kamenům úspěšné kariéry a může přinést značný náskok před ostatními.
12.3.2024
5 minut čtení
Přečíst článek

Jak si zvýšit příjmy z trénování o 71 %

Jak zásadně zvýšit příjmy z trénování, aniž bych musel makat zásadně víc nebo účtovat výrazně vyšší ceny?
27.2.2024
5 minut čtení
Přečíst článek

Přidej se k naší skupině na Facebooku

Získáš tím skvělý zdroj nejnovějších informací v komunitě ostatních profesionálních trenérů.
Facebooková skupina Banana Sport for Coaches

Pojďme posunout tvůj byznys

Napiš nám na info@bananasport.cz,

nebo vyplň dotazník, ozveme se.
Děkujeme, tvá zpráva letí k nám!
Něco se pokazilo. Zkus to znovu, nebo se nám ozvi na e-mail.